Användarmanual till MinRidskola.se
Här är en användarmanual till MinRidskola.se
Alla ridskoleelever hos Heda ridklubb kan avboka lektioner, se sina fakturor och ändra sina personuppgifter via denna onlinetjänst.
Välj ridskola
Första gången man besöker MinRidskola.se får man välja den ridskola man går hos.
Logga in
Har man valt ridskola tidigare (om man sitter vid samma dator/enhet), så kommer man direkt till inloggningssidan.
Fyll i personnumret för den person det gäller. Lösenordet första gången man loggar in är de fyra sista siffrorna i personnumret. Du behöver uppge ett eget lösenord istället för det tillfälliga direkt efter att du loggat in första gången.
Huvudmeny
Avboka lektioner
När du vill avboka en lektion eller flera, väljer du ”Lektioner”, se huvudmenyn ovan.
Då kommer du till följande vy ”Mina bokade lektioner”. Klicka på den lektion du vill avboka, se röd pil på bilden nedan (som exempel).
Då kommer man först till fliken ”Lektionsdata”, för att avboka behöver du först klicka på fliken ”Avbokningar” som är markerad med rött på bilden nedan. Då kommer avbokningsvyn fram.
Klicka i det eller de datum du önskar avboka och tryck på knappen ”Spara avbokningar” längst ner till höger i fönstret.
Fakturor
När du har loggat in väljer du ”Fakturor” på huvudmenyn (se bild på denna längre upp på sidan).
Uppdatera personuppgifter i MinRidskola
- Logga in i MinRidskola.se
- Expandera menyn och välj ”PERSONUPPGIFTER” se bild nedan.
- På sidan personuppgifter, så är det bra om ni kan fylla i ICE, dvs kontaktuppgifter till den person som ska kontaktas ifall man råkar ut för en olyckshändelse.
- Fyll också i Lektionsuppgifter.
Se de röda pilarna nedan.